بازار مسکن رکورد ثبت کرد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، آمارها نشان می‌دهد در ۱۱ ماهه نخست سال، خرید ۷۴ هزار و ۶۵۹ واحد مسکونی در تهران ثبت شده است؛ این در حالی است که در مدت مشابه در سال گذشته، ساکنین تهران اقدام به خرید ۱۱۷ هزار و ۳۶۳ واحد مسکونی کرده‌اند که نشان دهنده کاهش ۳۶.۴ درصدی ثبت مبایعات مسکن در یازده ماهه سال شده است. متوسط قیمت مسکن در تهران نیز در این ۱۱ ماهه، ۱۳ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود که در مقایسه با یازده ماهه سال گذشته که این شاخص ۷ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۴۰۰ تومان برآورد شده، رشد ۶۴.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

علی رغم افزایش قیمت‌ها، به دلیل آنکه تعداد معاملات مسکن در بازه زمانی فروردین تا پایان بهمن امسال کاهش داشته است، مقایسه ارزش ریالی مبایعات، نشان می‌دهد که شاخص رشد محدود ۶.۴ درصدی نسبت به ۱۱ ماهه سال گذشته تجریه کرده است؛ به گونه‌ای که ارزش ریالی کل معاملات مسکن در این مدت در امسال ۸۱ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بود، در حالی که در مدت مشابه سال قبل، ۷۶ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومانی را ثبت کرده است.

از دیگر شاخص‌های نزولی در بازه ۱۰ ماهه سال نسبت به فروردین تا پایان دی ماه سال گذشته، تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره است که امسال در این مدت ۵۴ هزار و ۹۱۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده اما در مدت مشابه سال گذشته، ۶۳ هزار و ۵۰۷ فقره پروانه ساختمانی صادر شد که کاهش ۱۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد. بهمن ماه سال جاری با ثبت ۱۳ هزار و ۵۵۰ فقره مبایعه نامه، رکورد بالاترین تعداد معاملات در سال و شهریور ماه نیز با ثبت ۲ هزار و ۸۵۵ فقره معامله، کمترین تعداد معاملات مسکن را به خود اختصاص دادند. رکورد شهریور ماه در یک دهه گذشته هم بی‌سابقه بود و به این ترتیب، ماه ششم سال، رکورد کمترین تعداد معاملات مسکن ۱۰ سال اخیر را به نام خود ثبت کرد.





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: